|
|
|
|
Napjainkban a turizmus a legdinamikusabban fejlõdõ iparágak egyike. Európán belül a határok átjárhatósága soha nem tapasztalt turistaforgalmat eredményezett, amelynek során az egyes országok lakói a belföldi turizmus mellett könnyûszerrel elérhetik más országok nevezetes tájait, tölthetik szabadságukat távolabbi vidékeken.
Az utazási kultúránk is átalakulóban van. A hátizsákos kalandozások mellett folyamatos növekedést mutat a szállodák forgalma, különös tekintettel a tematikus szálláshelyekre: wellness, sport, gyermekbarát, lovas, stb..
A növekvõ piac egyre növekvõ versenyt is jelent, ahol a szállodák a hagyományos vendégcsábító megoldások mellett a marketingkommunikáció alternatív eszközeit is bevetik a vendégéjszakák számának növelése érdekében.
Marketing célok lehetnek:
-
vendégszám növelése
-
vendégéjszakák számának növelése
-
szolgáltatások (vendégek költéseinek) bõvítése
Adott célcsoportok szerint más és más reklámozási módokat érdemes alkalmazni:
Potenciális új vendégek:
Általános ismertség eléréséhez, széles tömegek megszólításához a hagyományos médiafelületek (ATL médiumok) biztosítják a legszélesebb körû megjelenést. Optimális megoldás új szállodák bevezetõ kampánya estén, szezon elõtti figyelemfelkeltõ PR akciókhoz, nyaralási cél intuitív kiválasztásának befolyásolására. Hátrányuk, hogy a reklám hatásának ideje csak a megjelenés szûk idõsávjára korlátozódik, amit egy TV reklámkampány, szponzorációs spot sugárzási periódusa, egy óriásplakát kihelyezési idõsávja vagy egy újság forgalmazási idõszaka jelent. Ezt a hatást erõsíthetik a kiegészítõ reklámeszközök, amelyek az üzenet fontosabb elemeit kiragadva akkor is emlékeztetnek, amikor a tényleges reklám már régen nincs szem elõtt. Erre a célra ideális megoldást nyújtanak a turisták által legkedveltebb és legtöbbet vásárolt souvenirre emlékeztetõ reklám-mágnesesek.
Egy hirdetés képi anyagának jellemzõ elemei, néhány szóból álló üzenet, elérhetõségek (weboldal elérés, e-mail, telefon,…) könnyen megjeleníthetõek felületükön, a kivitel pedig garantálja, hogy hazaviszik, kirakják és éveken át megõrzik õket, így emlékeztetve esetleg évekkel késõbb is egy nyaralás tervezett helyszínére.
Korábbi vendégek:
A vendéglátás legfontosabb és legjobb reklámjai maguk az elégedett vendégek. Belõlük leszek a visszatérõ látogatók, az õ ajánlásuk nyomán ismerõseik is tudatosan építik be utazási terveikbe a javasolt szállodát. A vendégeknek adott apró figyelmesség segít megõrizni és továbbadni a szép emlékeket, akár még évek múlva is. A szállodákban adott szokásos ajándékok: csokoládé, képeslap, prospektus helyett adott hûtõmágnes garantált sikert arat. Souvenirként hazavihetõ, kitehetõ, de akár el is ajándékozható, így továbbadja a reklámüzenetet is. Az Önöknél megszálló vendégeknek távozáskor az utolsó élménye a számla rendezése, a kijelentkezés. Ezt a helyzetet oldja az ajándékba adott hûtõmágnes, amit mint souvenirt hazavihet, kitehet. Késõbb ránézve felidézheti a kellemes emlékeket és valószínûleg vissza is tér Önökhöz.
marketing elõnyök:
távozáskor személyesen átadott ajándék, souvenir:
-
„welcome back” csomag (kuppon)
-
érdemes megragadni az alkalmat: nincs postázási költség, friss, eleven az élmény, nem a számla kifizetése az utolsó emlék
-
számla kifizetése utáni ajándék (többet kap mint amire ígéretet kapott) - figyelmességet, megbecsültséget mutat
szobából elvihetõ ajándék, reklám:
-
kielégíti a vendégek gyûjtõszenvedélyét
-
megtartva emlékezni fog a kellemes napokra, vagy elajándékozza így újabb pontenciális vendégeket szerez
A BTL reklámeszközök ugyan szûkebb közönséget érnek el a , de üzenetük sokkal nagyobb valószínûséggel találja meg a célcsoportot mint az általános reklámok, hiszen egy DM levél vagy elektronikus hírlevél kifejezetten meglévõ vagy potenciális partnerekhez szól, egy kiállítási látogatói feltétlenül érdeklõdõk, a személyesen átadott ajándékok biztosan jó helyre kerülnek…
A vendéglátásra lefordítva azoknak, akik már vendégek voltak vagy akár csak érdeklõdtek, a megadott címet, e-mail címet felhasználva érdemes információkat küldeni az aktualitásokról, akciókról, eseményekrõl. Az ilyen hírlevelek reklámértéke sokkal nagyobb, mint a „hideg” megkereséseké, a hatásfoka mérhetõen nagyobb. Ezt az elõnyt kihasználva érdemes az üzenet mellé olyan reklámhordozót is beiktatni, ami maradandóan, hosszú távon emlékeztet rá. Egy akciós ajánlattal kiküldött levélbe helyezett apró hûtõmágnesen elegendõ egy szép fotó a szállodáról, a telefonszám, webcím vagy e-mail cím és garantáltan kikerül a címzett otthonában olyan helyre, ahol naponta akár többször is találkozik vele.
A hûtõmágnes elõnye, hogy a felmérések szerint átlagos élettartama 5-7 év. Ez idõ alatt egy háztartásban átlag hárman naponta többször is látják, így reklámértéke az eléréseket tekintve kimagaslóan nagyobb, mint bármely más hagyományos reklámeszköznek. Igényes kivitele és grafikája miatt akár dekorációs elemként is használni fogják.
Fontos a korábbi vendégek személyes élményeinek megerõsítése, emlékek elõtérben tartása, és így
:
-
a régi vendégek megtartása (ne menjen a konkurenciához)
-
visszacsábítása (a hotel miatt válassza ismét ugyanazt az úti célt)
-
elégedettségük nyomán az Õ ajánlásukkal új vendégek bevonzása
-
bõvülõ szolgáltatások, akciók bemutatásával szélesíteni az igénybe vett szolgáltatások körét
-
folyamatos jelenléttel, élmények felidézésével az utazások gyakoriságának növelése
Amiért a vendégek szeretni fogják:
-
számlafizetés után kapott kedvesség
-
értékes ajándék
-
megbecsültség, figyelmesség érzése
-
magával viheti a szálloda „egy darabját”
-
kellemes élmények felidézése - elégedettség szállodaválasztásával
-
ismerõs, barát felé büszkeség
Amiért potenciális vendégek szeretni fogják:
-
utazási ötlet, kíváncsiság
-
kellemes benyomás
-
kikapcsolódást, kellemes élményeket vetít elõre
-
könnyen megõrizhetõ
Amiért a marketingben szeretni fogják:
-
a vendégek szeretik
-
visszavágyó, visszatérõ vendégek
-
erõsíti a vendégek hûségét, elkötelezettségét
-
baráti ajánlásokban a hûtõmágnes továbbadható
-
rangos, igényes megjelenés
-
újszerû, konkurenciától eltérõ forma
-
teljes értékû, önálló reklámajándék
-
az élmény átélésekor reklámoz (POC)
-
biztos elérés, nem kerülhet kidobásra
-
hosszú életciklus, tartós kommunikáció
-
napi használatban marad
-
terven felüli utazásra motivál (fogyasztás ösztönzõ)
-
kedvezõ ár/érték arány
-
kiemelkedõ költséghatékonyság (CPT)
-
kereskedelmi forgalomba is hozható
-
on-line médiát erõsíti
A turizmus világában a hûtõmágnes a legnépszerûbb souvenir. Miért ne lehetne szállodának saját hûtõmágnese?
Előnyök:
Régi és új szállóvendégei számára a közvetlen vagy direkt marketing kommunikáció kiegészítõ eszközeként a hûtõmágnes reklámeszköz. Akár levélben szólítja meg vendégeit, akár sajtóhirdetésben reklámozza szolgáltatásaikat egy hozzáadott mágneses ajándéktárgy garantált siker. Sokkal tovább közvetíti az üzenetét, mint a nyomtatott reklámanyag. Amennyiben kiállításokon, rendezvényeken mutatja be szállodájukat egy apró figyelmességgel, mágneses ajándékkal garantáltan évek múlva is emlékezni fognak a találkozásra, és tudni fogják hol keressék Önöket. Az Önöknél megszálló vendégeknek távozáskor az utolsó élménye a számla rendezése, a kijelentkezés. Ezt a helyzetet oldja az ajándékba adott hûtõmágnes, amit mint souvenirt hazavihet, kitehet. Késõbb ránézve felidézheti a kellemes emlékeket és valószínûleg vissza is tér Önökhöz.
|
|
Napjainkban a turizmus a legdinamikusabban fejlõdõ iparágak egyike. Európán belül a határok átjárhatósága soha nem tapasztalt turistaforgalmat eredményezett, amelynek során az egyes országok lakói a belföldi turizmus mellett könnyûszerrel elérhetik más országok nevezetes tájait, tölthetik szabadságukat távolabbi vidékeken.
Az utazási kultúránk is átalakulóban van. A hátizsákos kalandozások mellett folyamatos növekedést mutat a szállodák forgalma, különös tekintettel a tematikus szálláshelyekre: wellness, sport, gyermekbarát, lovas, stb..
A növekvõ piac egyre növekvõ versenyt is jelent, ahol a szállodák a hagyományos vendégcsábító megoldások mellett a marketingkommunikáció alternatív eszközeit is bevetik a vendégéjszakák számának növelése érdekében.
Marketing célok lehetnek:
-
vendégszám növelése
-
vendégéjszakák számának növelése
-
szolgáltatások (vendégek költéseinek) bõvítése
Adott célcsoportok szerint más és más reklámozási módokat érdemes alkalmazni:
Potenciális új vendégek:
Általános ismertség eléréséhez, széles tömegek megszólításához a hagyományos médiafelületek (ATL médiumok) biztosítják a legszélesebb körû megjelenést. Optimális megoldás új szállodák bevezetõ kampánya estén, szezon elõtti figyelemfelkeltõ PR akciókhoz, nyaralási cél intuitív kiválasztásának befolyásolására. Hátrányuk, hogy a reklám hatásának ideje csak a megjelenés szûk idõsávjára korlátozódik, amit egy TV reklámkampány, szponzorációs spot sugárzási periódusa, egy óriásplakát kihelyezési idõsávja vagy egy újság forgalmazási idõszaka jelent. Ezt a hatást erõsíthetik a kiegészítõ reklámeszközök, amelyek az üzenet fontosabb elemeit kiragadva akkor is emlékeztetnek, amikor a tényleges reklám már régen nincs szem elõtt. Erre a célra ideális megoldást nyújtanak a turisták által legkedveltebb és legtöbbet vásárolt souvenirre emlékeztetõ reklám-mágnesesek.
Egy hirdetés képi anyagának jellemzõ elemei, néhány szóból álló üzenet, elérhetõségek (weboldal elérés, e-mail, telefon,…) könnyen megjeleníthetõek felületükön, a kivitel pedig garantálja, hogy hazaviszik, kirakják és éveken át megõrzik õket, így emlékeztetve esetleg évekkel késõbb is egy nyaralás tervezett helyszínére.
Korábbi vendégek:
A vendéglátás legfontosabb és legjobb reklámjai maguk az elégedett vendégek. Belõlük leszek a visszatérõ látogatók, az õ ajánlásuk nyomán ismerõseik is tudatosan építik be utazási terveikbe a javasolt szállodát. A vendégeknek adott apró figyelmesség segít megõrizni és továbbadni a szép emlékeket, akár még évek múlva is. A szállodákban adott szokásos ajándékok: csokoládé, képeslap, prospektus helyett adott hûtõmágnes garantált sikert arat. Souvenirként hazavihetõ, kitehetõ, de akár el is ajándékozható, így továbbadja a reklámüzenetet is. Az Önöknél megszálló vendégeknek távozáskor az utolsó élménye a számla rendezése, a kijelentkezés. Ezt a helyzetet oldja az ajándékba adott hûtõmágnes, amit mint souvenirt hazavihet, kitehet. Késõbb ránézve felidézheti a kellemes emlékeket és valószínûleg vissza is tér Önökhöz.
marketing elõnyök:
távozáskor személyesen átadott ajándék, souvenir:
-
„welcome back” csomag (kuppon)
-
érdemes megragadni az alkalmat: nincs postázási költség, friss, eleven az élmény, nem a számla kifizetése az utolsó emlék
-
számla kifizetése utáni ajándék (többet kap mint amire ígéretet kapott) - figyelmességet, megbecsültséget mutat
szobából elvihetõ ajándék, reklám:
-
kielégíti a vendégek gyûjtõszenvedélyét
-
megtartva emlékezni fog a kellemes napokra, vagy elajándékozza így újabb pontenciális vendégeket szerez
A BTL reklámeszközök ugyan szûkebb közönséget érnek el a , de üzenetük sokkal nagyobb valószínûséggel találja meg a célcsoportot mint az általános reklámok, hiszen egy DM levél vagy elektronikus hírlevél kifejezetten meglévõ vagy potenciális partnerekhez szól, egy kiállítási látogatói feltétlenül érdeklõdõk, a személyesen átadott ajándékok biztosan jó helyre kerülnek…
A vendéglátásra lefordítva azoknak, akik már vendégek voltak vagy akár csak érdeklõdtek, a megadott címet, e-mail címet felhasználva érdemes információkat küldeni az aktualitásokról, akciókról, eseményekrõl. Az ilyen hírlevelek reklámértéke sokkal nagyobb, mint a „hideg” megkereséseké, a hatásfoka mérhetõen nagyobb. Ezt az elõnyt kihasználva érdemes az üzenet mellé olyan reklámhordozót is beiktatni, ami maradandóan, hosszú távon emlékeztet rá. Egy akciós ajánlattal kiküldött levélbe helyezett apró hûtõmágnesen elegendõ egy szép fotó a szállodáról, a telefonszám, webcím vagy e-mail cím és garantáltan kikerül a címzett otthonában olyan helyre, ahol naponta akár többször is találkozik vele.
A hûtõmágnes elõnye, hogy a felmérések szerint átlagos élettartama 5-7 év. Ez idõ alatt egy háztartásban átlag hárman naponta többször is látják, így reklámértéke az eléréseket tekintve kimagaslóan nagyobb, mint bármely más hagyományos reklámeszköznek. Igényes kivitele és grafikája miatt akár dekorációs elemként is használni fogják.
Fontos a korábbi vendégek személyes élményeinek megerõsítése, emlékek elõtérben tartása, és így
:
-
a régi vendégek megtartása (ne menjen a konkurenciához)
-
visszacsábítása (a hotel miatt válassza ismét ugyanazt az úti célt)
-
elégedettségük nyomán az Õ ajánlásukkal új vendégek bevonzása
-
bõvülõ szolgáltatások, akciók bemutatásával szélesíteni az igénybe vett szolgáltatások körét
-
folyamatos jelenléttel, élmények felidézésével az utazások gyakoriságának növelése
Amiért a vendégek szeretni fogják:
-
számlafizetés után kapott kedvesség
-
értékes ajándék
-
megbecsültség, figyelmesség érzése
-
magával viheti a szálloda „egy darabját”
-
kellemes élmények felidézése - elégedettség szállodaválasztásával
-
ismerõs, barát felé büszkeség
Amiért potenciális vendégek szeretni fogják:
-
utazási ötlet, kíváncsiság
-
kellemes benyomás
-
kikapcsolódást, kellemes élményeket vetít elõre
-
könnyen megõrizhetõ
Amiért a marketingben szeretni fogják:
-
a vendégek szeretik
-
visszavágyó, visszatérõ vendégek
-
erõsíti a vendégek hûségét, elkötelezettségét
-
baráti ajánlásokban a hûtõmágnes továbbadható
-
rangos, igényes megjelenés
-
újszerû, konkurenciától eltérõ forma
-
teljes értékû, önálló reklámajándék
-
az élmény átélésekor reklámoz (POC)
-
biztos elérés, nem kerülhet kidobásra
-
hosszú életciklus, tartós kommunikáció
-
napi használatban marad
-
terven felüli utazásra motivál (fogyasztás ösztönzõ)
-
kedvezõ ár/érték arány
-
kiemelkedõ költséghatékonyság (CPT)
-
kereskedelmi forgalomba is hozható
-
on-line médiát erõsíti
|
|
|