|
|
Kezdőlap » » Kereskedelem, jármûkereskedelem |
A kereskedelemben a vásárlói bizalom elnyerése, a visszatérések számának növelése, a vásárlói hûség megszerzése és megtartása a legfontosabb marketing cél.
A reklámozás célja a kereskedelemben részben az adott termékre, részben a kereskedelmi egységre, üzletre, hálózatra vonatkozhat. Az áruk reklámjánál az adott termék elõnyeinek bemutatása mellet fontos cél annak megkülönböztetése a versenytársaktól, kiemelése, a figyelem ráirányítása. Vásárlási döntéshelyzetben a fogyasztók többsége a már begyûjtött információk, köztük a reklámüzenetek alapján választ a hasonló tulajdonságú termékek közül. Az üzletek arculatának reklámozásával már a helyszín kiválasztásánál befolyásolható a vásárló. A megfelelõen bejáratott szín- és formavilág, logó, szlogen egyszerû elérhetõségekkel (webcím, telefonszám, cím,…) kombinálva magában is teljes értékû reklámüzenet. Segítségével a potenciális vásárló becsábítható az üzletbe, ahol a megfelelõ eladáshelyi reklámok segítségével irányítható, rávehetõ nem tervezett, extra költésekre is.
Sok jól bevált kommunikációs eszköz mellett, amelyek elsõdlegesen a vásárlási helyzetben hatnak a fogyasztóra, a mágneses ajándéktárgyak már a vásárlás tervezésekor segítik az adott üzletre irányítani a figyelmet. A klasszikus hûtõmágnesek az otthonokban csábítanak fogyasztásra, utána természetesen a hiányzó termékek pótlására. Ilyenkor, ha szem elõtt van a megoldás – az üzlet, webshop reklám mágnese – már meg is született a döntés, hol fogja megvenni azt. A mágnes folyamatos jelenléte a mindennapokban erõsíti az üzlet, termék márkaimage-ét, javítja az ismertséget.
Új vásárlói réteg megszólítása
Új vásárlók megnyerése mindig nagy kihívás a marketing szakma számára. A hagyományos hirdetési felületek kiegészítõ eszközeként ideális megoldást jelentenek a mágneses reklámeszközök. A TV, sajtó vagy plakát hirdetések emlékeztetõ eszközeként, annak tartalmi elemeit erõsítve akkor is közvetítik majd az üzenetet, amikor a kampány már véget ért. Kedveltségük miatt olyanok is elteszik, sõt keresik majd, akik egyébként nem vásároltak volna, így erõsítve a márkaépítést.
Néhány mágneses ötlet új vásárlók elcsábítására:
-
Praktikus mágneses használati tárgyak, amelyre gyakran szükség lehet, így folyamatosan szem elõtt maradnak: írható-törölhetõ mágneses bevásárló lista, mágneses poháralátét, sörnyitó,….
-
Terjesztése: sajtóbehúzásként, DM levél mellékleteként, személyes átadással,….
-
Jól látható fém felületekre (parkoló autók karosszériája, üzletház liftjei, padjai,…) ragasztott apró mágnesek váratlan ajándékok. Könnyen leszedhetõek, hazavihetõek, üzenetüket lényegesen tovább közvetítik, mint a hasonló célra használt szórólapok
Meglévõ vásárlók megszólítása
A már legalább egyszer betérõ vásárlóból rendszeresen visszatérõ törzsvásárlót faragni minden marketinges álma. Ennek elérésére számtalan marketing eszköz áll rendelkezésükre a törzsvásárlói kedvezmény programoktól a hûségakciókon át a pontgyûjtõ promóciókig. Céljuk közös, minél gyakoribb vásárlásra ösztönözni a fogyasztót egy adott üzletben vagy adott üzletlánc üzleteiben. Ennek hagyományos eszközei a matricás vagy pecsételhetõ pontgyûjtõ füzetek, vásárlói kedvezménykártyák, kuponok. Ezek hatékonysága tovább növelhetõ, ha tartósan megmaradó mágneses reklámfelülettel kombinálják.
Néhány ötlet a mágneses reklámajándékok felhasználására meglévõ vásárlók esetén:
-
Kedvezmény kuponok, amelyek törzslapja a bónok elhasználása után hûtõmágnesként tovább közvetíti a reklámüzenetet.
-
Regiszteres pontgyûjtõ füzet, amelynek lapjain a gyûjtõfelület mellett rengeteg hely marad a fontos információknak üzlet / üzletek elérhetõsége, akció leírása,…
-
Törzsvásárlói kártya, ami, ha éppen nem használják, biztos helyen van a hûtõ ajtaján. Szükség esetén könnyen eltehetõ, felhasználás után egy mozdulattal visszaragasztható. Így a család több tagja is használhatja
A fogyasztók a számtalan reklámmódszer között leginkább az ajándékokat kedvelik, így azok hatása mérhetõen a legmagasabb.
Az akciók sikerét fokozhatja, ha az ajándéktárgyakat egyedi csomagolásban adják át a vásárlóknak, így a kibontás élménye is az ajándék jellegét erõsíti.
A kereskedelemben, jármûkereskedelemben a vásárlói bizalom elnyerése, a visszatérések számának növelése, a vásárlói hûség megszerzése és megtartása a legfontosabb cél. Ennek elérése érdekében számtalan jól bevált kommunikációs eszköz mellett amelyek elsõdlegesen a vásárlási helyzetben hatnak a fogyasztóra, a mágneses ajándéktárgyak már a vásárlás tervezésekor segítik az adott üzletre irányítani a figyelmet.
Előnyök:
A klasszikus hûtõmágnesek az otthonokban csábítanak fogyasztásra, utána természetesen a hiányzó termékek pótlására. Ilyenkor, ha szem elõtt van a megoldás – az üzlet, webshop reklám mágnese – már meg is született a döntés, hol fogja megvenni azt. A mágnes folyamatos jelenléte a mindennapokban erõsíti az üzlet márkaimage-ét, javítja az ismertséget. |
|
A kereskedelemben a vásárlói bizalom elnyerése, a visszatérések számának növelése, a vásárlói hûség megszerzése és megtartása a legfontosabb marketing cél.
A reklámozás célja a kereskedelemben részben az adott termékre, részben a kereskedelmi egységre, üzletre, hálózatra vonatkozhat. Az áruk reklámjánál az adott termék elõnyeinek bemutatása mellet fontos cél annak megkülönböztetése a versenytársaktól, kiemelése, a figyelem ráirányítása. Vásárlási döntéshelyzetben a fogyasztók többsége a már begyûjtött információk, köztük a reklámüzenetek alapján választ a hasonló tulajdonságú termékek közül. Az üzletek arculatának reklámozásával már a helyszín kiválasztásánál befolyásolható a vásárló. A megfelelõen bejáratott szín- és formavilág, logó, szlogen egyszerû elérhetõségekkel (webcím, telefonszám, cím,…) kombinálva magában is teljes értékû reklámüzenet. Segítségével a potenciális vásárló becsábítható az üzletbe, ahol a megfelelõ eladáshelyi reklámok segítségével irányítható, rávehetõ nem tervezett, extra költésekre is.
Sok jól bevált kommunikációs eszköz mellett, amelyek elsõdlegesen a vásárlási helyzetben hatnak a fogyasztóra, a mágneses ajándéktárgyak már a vásárlás tervezésekor segítik az adott üzletre irányítani a figyelmet. A klasszikus hûtõmágnesek az otthonokban csábítanak fogyasztásra, utána természetesen a hiányzó termékek pótlására. Ilyenkor, ha szem elõtt van a megoldás – az üzlet, webshop reklám mágnese – már meg is született a döntés, hol fogja megvenni azt. A mágnes folyamatos jelenléte a mindennapokban erõsíti az üzlet, termék márkaimage-ét, javítja az ismertséget.
Új vásárlói réteg megszólítása
Új vásárlók megnyerése mindig nagy kihívás a marketing szakma számára. A hagyományos hirdetési felületek kiegészítõ eszközeként ideális megoldást jelentenek a mágneses reklámeszközök. A TV, sajtó vagy plakát hirdetések emlékeztetõ eszközeként, annak tartalmi elemeit erõsítve akkor is közvetítik majd az üzenetet, amikor a kampány már véget ért. Kedveltségük miatt olyanok is elteszik, sõt keresik majd, akik egyébként nem vásároltak volna, így erõsítve a márkaépítést.
Néhány mágneses ötlet új vásárlók elcsábítására:
-
Praktikus mágneses használati tárgyak, amelyre gyakran szükség lehet, így folyamatosan szem elõtt maradnak: írható-törölhetõ mágneses bevásárló lista, mágneses poháralátét, sörnyitó,….
-
Terjesztése: sajtóbehúzásként, DM levél mellékleteként, személyes átadással,….
-
Jól látható fém felületekre (parkoló autók karosszériája, üzletház liftjei, padjai,…) ragasztott apró mágnesek váratlan ajándékok. Könnyen leszedhetõek, hazavihetõek, üzenetüket lényegesen tovább közvetítik, mint a hasonló célra használt szórólapok
Meglévõ vásárlók megszólítása
A már legalább egyszer betérõ vásárlóból rendszeresen visszatérõ törzsvásárlót faragni minden marketinges álma. Ennek elérésére számtalan marketing eszköz áll rendelkezésükre a törzsvásárlói kedvezmény programoktól a hûségakciókon át a pontgyûjtõ promóciókig. Céljuk közös, minél gyakoribb vásárlásra ösztönözni a fogyasztót egy adott üzletben vagy adott üzletlánc üzleteiben. Ennek hagyományos eszközei a matricás vagy pecsételhetõ pontgyûjtõ füzetek, vásárlói kedvezménykártyák, kuponok. Ezek hatékonysága tovább növelhetõ, ha tartósan megmaradó mágneses reklámfelülettel kombinálják.
Néhány ötlet a mágneses reklámajándékok felhasználására meglévõ vásárlók esetén:
-
Kedvezmény kuponok, amelyek törzslapja a bónok elhasználása után hûtõmágnesként tovább közvetíti a reklámüzenetet.
-
Regiszteres pontgyûjtõ füzet, amelynek lapjain a gyûjtõfelület mellett rengeteg hely marad a fontos információknak üzlet / üzletek elérhetõsége, akció leírása,…
-
Törzsvásárlói kártya, ami, ha éppen nem használják, biztos helyen van a hûtõ ajtaján. Szükség esetén könnyen eltehetõ, felhasználás után egy mozdulattal visszaragasztható. Így a család több tagja is használhatja
A fogyasztók a számtalan reklámmódszer között leginkább az ajándékokat kedvelik, így azok hatása mérhetõen a legmagasabb.
Az akciók sikerét fokozhatja, ha az ajándéktárgyakat egyedi csomagolásban adják át a vásárlóknak, így a kibontás élménye is az ajándék jellegét erõsíti. |
|
|